راه هایی برای افزایش میزان شیر در مادران
نوشته شده توسط : sibesalamati

راه هایی برای افزایش میزان شیر در مادران گرداوری شد

راه هایی برای افزایش میزان شیر در مادران

 

شیردهی به نوزاد یکی از مهم ترین ویژگی های یک مادر است. بر اساس نظر سنجی در بسیاری از موارد تا زمانی که مادر به شیر دادن از سینه های خود مشغول نشود ، احساسی از مادر بودن ندارد. شیر دادن به نوزاد بخصوص شیر مادر می تواند با بهترین فواید برای بدن آن همراه باشد ، اما یکی از معضلات در شیردهی کاهش میزان شیر می باشد که مادران را برای خوردن انواع و اقسام قرص ها نیز تشویق می کند. این کار را انجام ندهید ، زیرا با توصیه های زیر شیر در بدن شما افزایش خواهد یافت.

یکی از راه های ابتدایی برای افزایش میزان شیردهی در زنان استفاده ی مستمر از سینه ها می باشد که حتی در زمانی که شیر خوردن نوزاد به اتمام می رسد ادامه دار خواهد بود. این ترشح بیشتر هورمون های مربوط به تولید شیر با فعالیت پی در پی خود می توانند به تولید شیر بیشتر کمک کنند. استفاده از شیردوش ها هم می تواند به سهولت دریافت شیر و نگهداری آن در داخل شیشه شیر نیز یاری برساند.برای افزایش شیر در مادران به آنها توصیه می شود که هیچ گاه سینه های خود را با شیر مسدود نکنند. سعی کنید تا شیر را به بیرون هدایت کنید ، به چنین ترتیبی از وزن شما نیز کاسته خواهد شد.

نوزادانی که از شیر مادر استفاده می کنند ، می توانند بسیاری از نیازهای بدن خود را از طریق بدن مادر نیز تأمین نمایند. بنابراین این موضوع بسیار مهم است که مادر نیازهای بدن خود را از طریق یک رژیم صحیح نیز به دست آورد. مادران شیرده به آب نیاز دارند. بنابراین هر روز سوپ مصرف کنید و از نوشیدنی های مختلف استفاده کنید تا آب از دست رفته بدن خود را به این ترتیب جبران نمایید.

سعی کنید تا برای افزای شیر خود از طریق داروهای گیاهی به جای استفاده از داروهای شیمیایی بهره ببرید. داروهای گیاهی با عوارض کمتری همراه هستند. یکی از ترکیباتی که می تواند موجب افزایش شیردهی در شما شود ترکیبی با نام رازیانه خواهد بود. علاوه بر آن استرس را از خود دور کنید. برخی از مادران به دلیل شب بیداری های خود دچار اضطراب می شوند. آنها از گریه های شبانه فرزند خود استرس دارند و نمی دانند که چگونه آن را رفع کنند ، این عامل بر روی شیردهی اثرگذار می باشد. بنابراین تا حد امکان به خود آرامش بدهید. نقش همسر در ایجاد این آرامش بسیار مهم است.

 

بیشتر بخوانید: فواید شیر مادر





:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: